Laser smertebehandling

Vi tilbyder terapi laserbehandling i forbindelse med fodterapi.

Laserbehandlingen foretages med “Kold laser” / LLLT laser.
D.v.s. det er laserlys der har en bølgeform, som IKKE kan brænde, og som udelukkende har en helende og lindrende virkning på typisk muskler, og inflammatoriske punkter.

Laserlyset aktiverer hudens og vævets immunforsvar.

Ved skader, sår og traumer speeder laserlyset den naturlige helingsproces op.

Kroppens celler indeholder et molekyle som er cellernes brændstof. Brændstoffet hedder Adenosin Tri Phosfat, forkortet ATP.
Ved en overbelastning eller decideret skade, kommer dette brændstof i minus, og laserlyset medvirker til at stimulere og få ballance i Adenosin Tri Phosfat forholdet igen.

Af den årsag virker laserbehandling også lindrende, idet smerten selvfølgelig typisk aftager, når såret, den ømme muskel etc. bliver bedret.

Laserbehandling bruges på de fleste sportsklinikker, hos kiropraktorer, samt  special-laserklinikker.

Laserbehandling er ikke en mirakelkur, men en anerkendt og effektiv behandling til at supplere anden behandling med.

Laserbehandling er fuldstændig ufarlig. Det er rene lysbølger i en bestemt bølgelængde som er optimeret til at nå ned i de vævslag lag hvor de virker på ATP balancen.

LLT laser er en anerkendt behandlingsform, som har været brugt inden for sundhedssektoren i snart 20 år.

Du kan selv Google hvis du vil vide mere. Søge på LLLT cold laser / therapy ..

På dansk: LLLT kold laser  / terapi.

Laserbehandling er, i fodbehandlings regi, et godt behandling supplement ved f.eks:

• Ankelsmerter. F.eks efter forstuvning
  • Smerter under svangen (Fasciitis plantaris) typisk løbere.
  • Akilles hælscene smerter.
  • Målmandshæl.
  • Ledsmerter.
  • Vorter

Derudover virker den på mange andre problematikker, men som fodeksperter holder vi os til fødderne.

Vi giver p.t. ikke laserbehandling som selvstændig ydelse, men kun i forbindelse med fodbehandling. Dette fordi vi kan give behandlinger UNDER den almindelige fodpleje, og fordi det derfor kun tager minimal ekstra tid i forhold til en almindelig fodbehandling.